fbpx

VERKOOPVOORWAARDEN

Laatst gewijzigd: 13 november 2017
Lees, voordat je een product bij www.unamatras.nl (“Una Matras”, “website” of “site”) bestelt, deze verkoopvoorwaarden (“verkoopvoorwaarden”). De website is eigendom van en wordt beheerd door Una Organic GmbH (“bedrijf”, “wij”, “ons” of “onze”), een naamloze vennootschap met bedrijfsnummer: HRB 720844, die in overeenstemming met de wetten van Nederland werkt. Deze verkoopvoorwaarden, samen met onze gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid (gezamenlijk aangeduid als “overeenkomst”) vormen wanneer je een bestelling plaatst om via onze website producten te kopen een juridisch bindende overeenkomst tussen jou (“klant”, “jou” of “jouw”) en het bedrijf. Lees voordat je producten via onze site bestelt deze voorwaarden aandachtig door. Door een product te bestellen, verklaar en garandeer je het bedrijf dat je deze overeenkomst hebt gelezen en ermee instemt om gebonden te zijn.

1. Criteria om te mogen kopen

Je moet minstens achttien jaar oud zijn om een product via de website te kunnen bestellen. Gelieve geen producten via onze website te bestellen als je niet voldoet aan de leeftijdscriteria, aangezien we met klanten jonger dan achttien jaar voor de verkoop van producten geen juridisch bindende overeenkomsten kunnen aangaan. Wanneer je namens een andere persoon, een groep of een entiteit deze overeenkomst aangaat, verklaar en garandeer je aan het bedrijf dat jij bevoegd bent om namens die persoon, groep of entiteit op te treden en de eerste te binden aan deze overeenkomst. Om de privacy van kinderen te beschermen, verzamelen wij geen persoonlijke informatie van gebruikers onder de leeftijd van dertien jaar. Als je jonger dan dertien jaar bent, heb je geen toegang tot deze website.

2. Account instellen en veiligheid

Hoewel de website klanten in staat stelt om producten zonder een account te hoeven registreren te kunnen kopen, kun je door een account aan te maken een overzicht bijhouden van al jouw eerdere aankopen, jouw bestellingen volgen en toekomstige aankopen vergemakkelijken.
Wanneer je een account bij Una Matras aanmaakt, vragen wij je om ons bepaalde persoonlijke gegevens te verstrekken. Al jouw persoonlijke informatie wordt in overeenstemming met ons privacybeleid verzameld, gebruikt en gedeeld. Neem voordat je een account aanmaakt of een product via onze site bestelt de tijd om ons privacybeleid te lezen. Wanneer je een account op de website aanmaakt, ga je ermee akkoord om ons juiste en actuele informatie te verstrekken. In geval van belangrijke wijzigingen in jouw persoonlijke gegevens, werk je je accountgegevens op de pagina “Mijn account” op de website bij of neem je met de woorden “Accountgegevens” in de onderwerpregel contact met ons op via info@una-organic.com en wij zullen je helpen.

Als we ontdekken dat je tijdens jouw accountregistratie ons onjuiste of onnauwkeurige informatie hebt verstrekt, behouden we ons het recht voor om jouw account bij Una Matras te beëindigen. Aangezien accounts bij Una Matras door het bedrijf naar eigen goeddunken worden aangeboden, kan het bedrijf zonder opgave van reden de registratie van een klantaccount weigeren. Als accounthouder is het uitsluitend jouw verantwoordelijkheid om de gebruikersnaam en het wachtwoord van jouw account te beschermen. Breng ons van elk ongeoorloofd gebruik van jouw account onmiddellijk op de hoogte. Je vrijwaart de onderneming van claims, verlies of schade die jij lijdt als gevolg van ongeautoriseerde toegang tot jouw account.

3. Jouw bestelling plaatsen

Klanten kunnen het product dat ze willen kopen selecteren en hun bestelling op www.unamatras.nl plaatsen. We gebruiken het betrouwbare en veilige Multisafepay betalingssysteem waarmee onze klanten met behulp van een gangbare creditcard of bankpas eenvoudig betalingen kunnen doen. Door jouw bestelling op www.unamatras.nl te plaatsen, ga je ook akkoord met de voorwaarden en het beleid van onze geselecteerde betalingsverwerker.
Het bedrijf gebruikt momenteel voor alle productleveringen verzendbedrijven van derden. Wij bieden gratis levering en retourneren binnen geheel Nederland en België. Klanten kunnen de volledige productprijs inclusief de toepasselijke belastingen bekijken voordat ze tijdens het afrekenen de betaling autoriseren. Controleer jouw bestelling zorgvuldig voordat je de betaling autoriseert om er zeker van te zijn dat je het juiste product hebt besteld.
Na ontvangst van jouw bestelling, sturen wij je een bevestigingsmail. Jouw bestelling wordt geacht het karakter van een aanbod om het product/de producten van onze site te kopen te hebben en onze bevestigingsmail vormt geen acceptatie van jouw bestelling door het bedrijf. Wanneer we jouw aanbieding accepteren, sturen we je een bevestigings-e-mail en verzenden we jouw bestelling. Jouw bestellingsverzoek wordt pas geacht door ons aanvaard te zijn nadat je de bevestigingsmail van ons hebt ontvangen. We zullen jouw bestelling niet verwerken voordat we je een bevestigingsmail sturen. Door jouw bestelling via de website in te dienen, geef je ons toestemming om het bestelde artikel in rekening te brengen bij de bestellingsbevestiging (inclusief eventuele belastingen en verzendkosten die zichtbaar waren op het moment dat je je bestelling plaatste).

4. Levering en beschikbaarheid

De levering van de producten die via www.unamatras.nl beschikbaar zijn, is afhankelijk van de beschikbaarheid. We kunnen geen garanties bieden dat producten, zoals vermeld op onze website, te allen tijde beschikbaar zijn. Als we om welke reden dan ook jouw bestelling niet kunnen uitvoeren, proberen we je hiervan per e-mail op de hoogte te stellen.
Zodra jouw bestelling door ons is geaccepteerd, bezorgen wij de bestelde producten op het adres dat je ons hebt opgegeven toen jij jouw bestelling plaatste. Houd er rekening mee dat we, in het geval van gestorneerde pakketten of voor enig verlies als gevolg van het product dat onbeheerd wordt achtergelaten waar je een onbeveiligd verzendadres hebt opgegeven, niet alle kosten kunnen dekken, die gepaard kunnen gaan met het opnieuw leveren van het product. Je wordt hierbij aangeraden om het bedrijf een beveiligd verzendadres op te geven waar jij of een door jou gemachtigde persoon de levering van het product kunt ontvangen. Wanneer je als onderdeel van één transactie meerdere producten bestelt, kunnen we bestelde producten niet naar verschillende verzendadressen verzenden.
De titel en het risico gaan bij levering van het product over op de klant. Alle bestellingen worden door onze geprefereerde verzendserviceprovider geleverd en zullen bij jou binnen het geschatte tijdsbestek dat staat vermeld in de e-mail van jouw bestellingsbevestiging worden afgeleverd. Je begrijpt en aanvaardt dat de leveringsperioden, die door ons worden verstrekt, slechts schattingen zijn en wij bieden geen garanties en aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor vertragingen bij de levering.

5. Prijzen en betalingsbeleid

Alle productprijzen op onze website zijn in Euro vermeld. Klanten moeten de betaling op het moment dat ze hun bestelling plaatsen autoriseren.
We kunnen naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving aan jou onze productprijzen op de website wijzigen. Wij verzekeren je dat onze verandering van productprijzen geen invloed zal hebben op bevestigde bestellingen. Hoewel we alle redelijke maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de productprijs zoals vermeld op de website correct is, kunnen we geen garanties met betrekking tot de juistheid van deze informatie geven. Als wij nadat je het product bestelde van mening zijn dat de op onze website vermelde prijs onjuist was, nemen wij contact met je op en bieden wij je de mogelijkheid om jouw bestelling tegen de juiste prijs te plaatsen.

6. Internationale bestellingen

Het importeren van producten uit andere landen kan invoerrechten en belastingen in het land van bestemming aantrekken. Onze productprijzen, zoals vermeld op de website en de verzendkosten die worden weergegeven op het moment dat jij je bestelling plaatst, zijn exclusief invoerrechten en belastingen. Alle internationale rechten en belastingen zijn voor rekening van de klant en het bedrijf is voor dergelijke extra kosten niet aansprakelijk. We moedigen je aan om voordat je een product via de website bestelt, vertrouwd te raken met alle toepasselijke wet- en regelgeving.

7. Annulering, retourneren en vervangingsbeleid

Je hebt het recht om jouw bestelling op elk gewenst moment voordat je de levering accepteert of binnen de eerste 100 dagen vanaf de leveringsdatum te annuleren. We bieden onze klanten in overeenstemming met de bepalingen van deze overeenkomst een volledige terugbetaling voor alle annuleringen.
Om gebruik te maken van jouw recht om te annuleren, kun je via info@una-organic.com met het woord “Annulering” in de onderwerpregel, samen met jouw bestelnummer contact met ons opnemen binnen 100 dagen na levering. Na ontvangst van jou annulering gaan wij aan het werk om het retour te organiseren. Dit duurt circa 7 werkdagen en binnen deze tijd neemt het transportbedrijf contact me je op om een ophaaldatum en tijd af te spreken. Zorg ervoor dat je alles weer in de originele zakken en dozen verpakt zodat het veilig en onbeschadigd weer bij ons aankomt. 

Retourbeleid

Maak je geen zorgen. In het geval van een retour regelen wij alles. Wij vragen alleen dat je het retourproduct weer netjes in de plastic zak en doos verpakt.

Teruggave en restituties van producten

Alle geretourneerde producten ondergaan een routine-inspectie. Wanneer je een product retourneert, moet je om schade tijdens de retourzending te voorkomen ervoor zorgen dat het product veilig is verpakt in de originele plastic en karton verpakking. Het bedrijf behoudt zich het recht voor om het terugbetalingsbedrag te weigeren of te verminderen als:
• het geretourneerde product is beschadigd terwijl het in het bezit van de klant was. Voor de toepassing van deze bepaling omvat schade, maar is niet beperkt tot: scheuren, vlekken, geur en andere soortgelijke tekenen van slijtage;
• het product als gevolg van een slechte verpakking tijdens de retourzending is beschadigd.
• De terugkeer niet duidelijk is geëtiketteerd om de bestelling te kunnen identificeren.

Beleid in geval van een omruiling

In het geval dat het door ons geleverde product niet is wat je bestelde of een fout bevat, zullen we het graag voor je vervangen. Om een vervanging aan te vragen, neemt je contact met ons op via info@una-organic.com en wij zullen dan contact met jou opnemen om de teruggave van het product te regelen. Zodra we het onjuiste/defecte product hebben ontvangen, zullen we het vervangende product gratis leveren.
Houd er rekening mee dat voor de toepassing van deze bepaling de fout niet verwijst naar kleine variaties in de kleur, die op basis van verschillende digitale schermen en studiolampen tijdens productopnamen enigszins kunnen variëren.

We kunnen geen volledige terugbetaling of vervanging aanbieden als:

  • Het geretourneerde product is beschadigd als gevolg van het niet opvolgen van de instructies voor productonderhoud door de klant.
  • Het geretourneerde product is beschadigd terwijl het in jouw bezit was. Voor de toepassing van deze bepaling kan het schade betreffen, maar is niet beperkt tot: scheuren, vlekken, geur en andere soortgelijke tekenen van slijtage.
  • Het product is tijdens de retourzending beschadigd als gevolg van een slechte verpakking.
  • De terugkeer niet duidelijk is geëtiketteerd om de bestelling te kunnen identificeren.

Houd er rekening mee dat als je je bestelling niet binnen 100 dagen na ontvangst van je bestelling annuleert, de verkoop als definitief wordt beschouwd en je het product niet meer kunt laten retourneren en een volledige terugbetaling kunt aanvragen. Het einde van de gratis proefperiode van 100 dagen heeft geen invloed op jouw geschiktheid voor andere rechtsmiddelen, zoals de onderstaande productgarantie.

Restitutie

Als je in aanmerking komt voor een volledige of een gedeeltelijke terugbetaling, verwerken wij de terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product. Alle terugbetalingen worden met dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om het product te kopen verwerkt en overgemaakt aan de persoon die de oorspronkelijke betaling heeft gedaan. Aangezien we erop vertrouwen dat onze betalingsverwerker de restituties verwerkt, kunnen we geen garanties geven met betrekking tot de exacte datum en tijd voor restituties die jouw rekening bereiken.
Het bedrijf behoudt zich het recht voor om een bestelling op elk moment te kunnen annuleren na het optreden van een van de volgende:

  • De bestelde producten om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn; of
  • De klant in overtreding is van enige bepaling van deze voorwaarden;
  • We beëindigen onze bedrijfsactiviteit om welke reden dan ook.

Wanneer we een bestelling na verwerking van de betaling annuleren, nemen we onmiddellijk contact met je op en geven we je binnen 14 dagen na de datum van annulering een volledige terugbetaling.

8. Productgarantie

We bieden 10 jaar prorata-garantie op alle fabricagefouten en/of materiaalfouten voor matrassen en 5 jaar garantie op alle vakmanschap of materiaalfouten in de kussens. De productgarantie is alleen beschikbaar voor de klant van Una Matras die het product oorspronkelijk op de website heeft besteld en geldt niet voor eventuele volgende eigenaren die het product van de oorspronkelijke klant hebben gekocht. Deze productgarantie geeft de klant recht op gratis reparatie of vervanging (door het bedrijf vastgesteld op basis van de fout) binnen de toepasselijke garantieperiode.
Deze productgarantie geeft de klant recht op gratis reparatie of vervanging (door het bedrijf vastgesteld op basis van de fout) binnen de toepasselijke garantieperiode. Als we vaststellen dat de fout of het defect onder deze productgarantie valt, zullen we de verzendkosten voor retourzendingen en vervangingen van het product dekken.
Houd er rekening mee dat alle fabricage- of materiaalfouten/defecten binnen zes weken vanaf het moment dat het probleem zich voordeed aan ons moeten worden gemeld en vóór het verstrijken van de toepasselijke garantieperiode. Alle claims na het verstrijken van de garantieperiode worden buiten beschouwing gelaten.
Om de productgarantie te claimen, moet de klant ons de volgende informatie verstrekken:

  • Bewijs van aankoop/bestelnummer;
  • Een gedetailleerde beschrijving van de fout/het defect;
  • Wat de fout/het defect veroorzaakte;
  • Datum waarop je de fout/het defect voor het eerst hebt waargenomen

In bepaalde omstandigheden kunnen we van je verlangen dat je ons duidelijke foto’s van het defect/probleem stuurt zodat wij je voordat we de teruggave van het product bevestigen kunnen helpen met je claim. Wanneer we besluiten om het product te vervangen, geven we niet de garantie dat het product zal worden vervangen door een identiek product. We zullen ons best doen om het defecte product te vervangen voor de dichtstbijzijnde mogelijke match in ons assortiment dat op dat moment beschikbaar is. Houd er rekening mee dat alle gerepareerde en vervangen producten onder dezelfde garantie als het product dat wordt gerepareerd/vervangen vallen. Als we het product niet onder de garantie kunnen repareren of vervangen, bieden we je in overeenstemming met deze overeenkomst een evenredige restitutie.

Wat valt er onder de productgarantie?

De productgarantie dekt alleen fabricage- en materiaalfouten en schade, die niet kan worden beschouwd als normale slijtage door gebruik. Raadpleeg de garantiekaart die bij het product is geleverd voor meer informatie over wat er onder de garantie valt.

Wat valt er niet onder de productgarantie?

Eventuele accidentele of opzettelijke schade aan het product als gevolg van een actie of een nalaten van de klant, die de schade heeft veroorzaakt, valt niet onder de productgarantie. Schade die voortvloeit uit het niet opvolgen van de instructies voor productonderhoud op de garantiekaart. Normale slijtage door algemeen gebruik van het product in de loop van de tijd.

9. Uitzonderingen op de garanties

DE WEBSITE WORDT JE DOOR DE VENNOOTSCHAP AANGEBODEN “ZOALS DEZE IS”, “INCLUSIEF ALLE FOUTEN” EN “ZOALS BESCHIKBAAR” ZONDER ENIGE VERKLARING VAN ENIGE VORM VAN EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIE. VOOR ZOVER OP GROND VAN TOEPASSELIJKE WETGEVING MAXIMAAL IS TOEGESTAAN, KUNNEN WIJ NIET GARANDEREN DAT DE SERVICE ONONDERBROKEN, FOUTVRIJ OF VOLLEDIG VEILIG IS EN HET RISICO VOOR EEN BEVREDIGENDE KWALITEIT, PRESTATIES, NAUWKEURIGHEID EN INSPANNINGEN LIGT BIJ JOU ZELF. ALLE INFORMATIE OP DEZE WEBSITE WORDT VERSTREKT ZONDER GARANTIE OF VOLLEDIGHEID, JUISTHEID, TIJDIGHEID OF VAN DE RESULTATEN VERKREGEN UIT HET GEBRUIK VAN DEZE INFORMATIE EN ZONDER ENIGE VORM VAN EXPLICIET OF IMPLICIETE GARANTIE INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT GARANTIES MET BETREKKING TOT DE GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL. WIJ AANVAARDEN GEEN ENKELE VERANTWOORDELIJKHEID OF AANSPRAKELIJKHEID VOOR EVENTUELE ONJUISTHEDEN DAARIN. ALS EEN WET DE UITSLUITING VAN DEZE AANSPRAKELIJKHEID VERBIEDT, GA JE ERMEE AKKOORD DAT ONZE AANSPRAKELIJKHEID VOOR ZOVER WETTELIJK TOEGESTAAN ZICH BEPERKT TOT HET OPNIEUW LEVEREN VAN INFORMATIE. JE BEGRIJPT EN GAAT ERMEE AKKOORD DAT HET GEBRUIK VAN DE WEBSITE VOLLEDIG OP EIGEN RISICO IS.

10. Toepasselijk recht

Deze overeenkomst zal in overeenstemming met de wetten van Nederland worden geïnterpreteerd. Elke actie of vordering die tegen het bedrijf wordt ingesteld, moet worden voorgelegd aan de rechtbank met de juiste jurisdictie om een uitspraak te kunnen doen in Nederland.

11. Geen recht tot samenspannen

Alle claims tussen jou en het bedrijf met betrekking tot deze voorwaarden zullen afzonderlijk worden geprocedeerd en geen van beide partijen zal een vordering met betrekking tot de website of enig product aangeboden door het bedrijf consolideren of classificeren. JE ERKENT DAT JE DE VOORWAARDEN HEBT GELEZEN, ZE BEGRIJPT EN JE DAT JE AKKOORD GAAT MET DEZE VOORWAARDEN.

12. Volledige overeenkomst

Deze overeenkomst en eventuele toekomstige wijzigingen van deze overeenkomst vormen de volledige overeenkomst tussen jou en de vennootschap met betrekking tot het onderwerp daarvan. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, vervangt deze overeenkomst alle eerdere overeenkomsten tussen jou en het bedrijf.

13. Disclaimer

Elke omissie van het bedrijf om zijn recht of rechtsmiddel uit hoofde van deze overeenkomst uit te oefenen, vormt geen verklaring van afstand van dat recht of rechtsmiddel door het bedrijf.

14. Toewijzing

Het bedrijf kan zonder kennisgeving aan de gebruiker een van zijn verantwoordelijkheden/verplichtingen toewijzen aan een andere persoon. De gebruiker mag echter geen van zijn rechten onder deze overeenkomst toewijzen, in sublicentie geven of anderszins overdragen aan een andere partij zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van het bedrijf.

15. Uitzonderingen

Indien de wet enige bepaling van deze overeenkomst als onwettig, ongeldig of om welke reden dan ook onuitvoerbaar vindt, dan zal deze bepaling slechts worden beperkt tot de minimale mate die noodzakelijk is en een dergelijke beperking heeft geen invloed op de geldigheid en de afdwingbaarheid van de rest van deze overeenkomst.

16. Overmacht

Overmacht is een gebeurtenis die hoe dan ook buiten de redelijke controle van een partij valt, inclusief en zonder beperking: oorlogshandelingen, daden van God, aardbevingen, orkanen, overstromingen, brand of andere soortgelijke ongevallen, embargo’s, oproer, terrorisme, sabotage, stakingen, overheidsmaatregelen, opstanden, epidemieën, quarantaine, het onvermogen om materialen te produceren of transport te faciliteren, het falen van de macht, restrictieve overheidsregelgeving, rechterlijke bevelen, veroordeling, het falen van het internet of een andere gebeurtenis van soortgelijke aard.

Contact

Heeft u verder nog vragen? Bel ons 020 8943118 of gebruik de Livechat knop onderaan op elke pagina van onze site.